Google
Preview and full view
  • Any view
  • Preview and full view
  • Full view
tv6 russia from books.google.com
In June 2001, LUKoilGarant filed a lawsuit with the Moscow Arbitration Court seeking to liquidate TV6. Under Russian law, a minority shareholder can seek liquidation if, for two years running, a company's debts exceed its assets: TV6 ...
tv6 russia from books.google.com
TV6 has sixmonths to appealand ...the company [said it] woulddo so.Theoretically thestationcan continue broadcasting in that period. However, the press ministry has the powerto revoke the broadcaster's licence immediately.
tv6 russia from books.google.com
Liquidation of TV6 , Russia's only independent national television station , was ordered by a Russian high court in January 2002. A Kremlin - backed group of Russian businessmen won the tender for the TV6 broadcasting licence in March ...
tv6 russia from books.google.com
... TV6), hosted by scriptwriter Viktor Me- rezhko, and Peter Shepotinnik's Kineskop (Cinescope, TV6), which started in 1994 and was one of the first newly commissioned programmes of the channel, covered the film scene both in Russia ...
tv6 russia from books.google.com
TV6 was soon under threat too. Lukoil-Garant, the pension fund of Lukoil, one of Russia's largest and most powerful oil groups, which owned a minority (15 per cent) share of the station, started legal action.
tv6 russia from books.google.com
Media forces have certainly been tipped in the Kremlin's favor, With the change in ownership of ORT, NTV, and TV6, Russia's major nationwide channels will tend to toe the line. Gusinsky's remaining media empire has been sold to Gazprom, ...
tv6 russia from books.google.com
In 2002, the Russian government shut down TV6, Russia's last independent television network. With this move, the government expanded its control of national television from one statecontrolled network in 1999 to three in 2002, ...
tv6 russia from books.google.com
That left TV6 as Russia's last remaining independent television station. It quickly became the subject of a bankruptcy suit filed by LukoilGarant, the pension fund of the Russian oil company Lukoil, which owned 15 percent of the station ...
tv6 russia from books.google.com
It invoked a rarely used clause of the Russian law on joint-stock companies, which stated that a company can be liquidated if its debts exceeded its assets for two years running. TV6 had been unprofitable, but its ratings had doubled ...
tv6 russia from books.google.com
The protests within Russia coupled with a wave of criticism abroad persuaded Putin to compromise. TV6 would close, but the journalists were allowed to start a new channel, financed by 12 business magnates who were close to the Kremlin, ...